برنامه های فرهنگی و پژوهشی

شکل یک تصویر

بزرگداشت مناسبت های ملی

شالوده هویت یک مملکت، فرهنگ است و مناسبتهای ملی فرصت مناسبی جهت تبیین مسائل فرهنگی است .
بخش قابل توجهی از این مهم در نظام آموزش کشور در مدارس شکل می گیرد که البته مدرسه پل رابط بین خانواده و جامعه خواهد بود .
انتقال مجموعه باورها ، ارزش ها ، رفتارها ، دانش‌ ها و مهارت‌ های هرجامعه به استمرار و بقای آن جامعه کمک کرده و این وظیفه مهم بر عهده دستگاه تعلیم و تربیت به ویژه معاونین و مربیان پرورشی است .
بر این اساس دبیرستان دکتر حسابی در جهت تحکیم پایه های فرهنگی دانش اموزان اقدام به بزرگداشت مناسبت های ملی در طی سال گذشته نموده و با خریداری و در اختیار قرار دادن کتب و نشریات مرتبط در جهت معرفی زندگی و آثار بزرگان و مفاخر کشور اهتمام داشته است .

کتابخوانی

از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته در مجموعه دکتر حسابی، اقدام به ثبت نام دانش آموزان در کتابخوانه عمومی در محدوده جغرافیایی مدرسه می باشد تا با سهولت دسترسی به کتابخاانه، مراجعه دانش آموزان به راحتی صورت گیرد.
دانش اموزان ضمن استفاده از منابع کتب کتابخانه، با استفاده از فضای مطالعاتی آن با تمرکز و انگیزه بیشتر تکالیف و مطالعات درسی خود را پیگیری نمایند.
استقبال دانش آموزان ازین طرح قابل توجه بوده بطوری که بعد از اتمام مدرسه با رجوع به کتابخوانه از فضای مفید و آرام آن نهایت استفاده را دارند.
همچنین دانش آموزان مدرسه امکان استفاده از کتابخوانه مدرسه در تمامی اوقات مطالعه و زمان تفریح و یا نهار را داشته که عموما با استقبال دانش اموزان مواجه میشود.

جلسات آموزش خانواده

موضوع آموزش خانواده یکی ازضروریات است.

مدت زیادی است که مدرسه نقش مهمی در آموزش و فرهنگ سازی جامعه، پیدا کرده است .

اردوهای تفریحی ورزشی